יום ראשון, 29 בינואר 2012

מדרגות עץ

החלטתם לרכוש מדרגות עץ לבית שלכם? מעולה, אין ספק שעשיתם את הבחירה הנכונה. מדרגות עץ הן הבחירה המושלמת על-מנת להוסיף תחושה נינוחה, משפחתית, חמה, ביתית ואוהבת יותר בחלל הבית הפרטי שלכם. אין ספק שמדרגות עץ מוסיפות המון לחן והמראה החיצוני של הבית ובנוסף לכך גם מאפשרות מגע רך ונעים לרגליים יחפות, שקט בזמן העלייה או הירידה בהן ויכולת להחזיק תקינות ויציבות לזמן ארוך.

אך לא די לנו בבחירת מדרגות עץ כדי להשלים רכישה מוצלחת. על-מנת שגרם המדרגות החדש שלנו יהיה הטוב ביותר בשבילנו, הוא צריך להיות הנוח והבטיחותי ביותר. במקרה כמו זה של מדרגות, נוח ובטיחותי הן מילים נפרדות. הבטיחות לא באה על חשבון הנוחות כאן, אלא הולכת איתה ממש יד ביד. ככל שהמדרגות יהיו בטיחותיות יותר וסכנת הנפילה או ההחלקה בהן תהיה פחותה, כך גם כמובן יהיה נוח הרבה יותר לעלות או לרדת בהן ולכן חשוב להקפיד לבצע את כל הוראות הבטיחות הקיימות בכל נושא בניית גרם המדרגות, כך שלא נצטער על כך אחר-כך. תאונות רבות יכולות לקרות בעקבות זלזול בחלק זה ומלבד רגליים וידיים שבורות, גם סכנת חיים יכולה להישקף לדיירים במידה וגרים בבית אנשים זקנים או ילדים קטנים.

אז מה חשוב לדאוג לו מבחינה בטיחותית בכל עניין המדרגות?
ראשית, חשוב מאוד ששלושת החלקים ממנה עשויה מדרגה יהיו בנויים במידות הנכונות על-פי התקני הבטיחות. שלושת החלקים הקיימים במדרגה הם שלח המדרגה, רום המדרגה ורוחב המדרגה;
שלח המדרגה הוא החלק העליון של המדרגה ועליו אנו מניחים את הרגל בשעת הפסיעה על המדרגות – חלק זה צריך להיות באורך של לפחות כ-25 ס"מ.
רום המדרגה הוא בעצם הגובה שלה והוא צריך להיות במימדים של בין 21 ל-24 ס"מ.
רוחב המדרגה כשמו כן הוא ולעניין הבטיחות הוא פחות קריטי ובלבד שיהיה ניתן להניח עליו בנינוחות את שני הרגליים כשהן פסוקות – הרוחב המינימאלי המומלץ במדרגות עץ רגילות הוא 80 ס"מ ובגרם מדרגות לולייני כ-66 ס"מ.
חוץ ממימדי המדרגה, חשוב מאוד לשלב בגרם מדרגות ארוך (כזה של יותר מ-10-20 מדרגות רצופות) – משטח מנוחה עליו יהיה ניתן להיעמד ביציבות.
וכמובן, לסיום, החלק הבטיחותי החשוב ביותר שאסור לשכוח באף גרם מדרגות הוא מעקה חזק ויציב שייתן לנו פלטפורמה ותמיכה משמעותיים בזמן הצעידה על המדרגות.

פורסם על ידי מעקות חן בע"מ